Uwaga! Gra jak i rejestracja została bezterminowo wyłączona.
Menu
Skrzat
2019-03-11 13:35:08

Wygląd: Skrzat ma około metra wzrostu i jest dość proporcjonalnej budowy, jeżeli nie liczyć jakby lekko przykrótkich nóg. Dłonie są zręczne, nieco bardziej sękate od ludzkich, choć może jest to efekt ogromnej ilości pracy jaką w ciągu życia wykonują te istoty. Co do skóry, bywa różna, od bladej po opaloną przez ciągłe tajemnicze wyprawy na kolor zdrowego brązu. Mężczyźni przedwcześnie siwieją i łysieją, jednak wcześniej mają zazwyczaj włosy w wielu odcieniach czerwieni oraz brązu. Z kobietami problem jest bardziej skomplikowany, gdyż Skrzaty odkryły sekret naturalnych barwników do włosów i zieleń jest najmniej ekstrawaganckim odcieniem, jaki można teraz ujrzeć na ich głowach.
Szerokie twarze mają odstające uszy i bulwiaste nosy, a pod tymi nosami mężczyźni szczycą się finezyjnym wąsem, gdyż jest on o wiele bardziej praktyczny niż krasnoludzka broda.

Wiek: Żyją niezwykle długo, więc nie może dziwić fakt poznania nawet i dwustu osiemdziesięcioletniego skrzaciego staruszka. Z tym jednak, że dorosłość osiągają dopiero w wieku czterdziestu wiosen, a starość dopiero w okolicach dwusetki. Przy czym nawet „nastoletnie" Skrzaty to niezwykle bystre istoty, bystrzejsze od swoich wyższych rówieśników, acz o dziecięcym nieco temperamencie.

Charakter: Niespożyta energia, wybujałe ego i bystrość umysłu. Oto cechy prawdziwego Skrzata. Ten mały lud to zmora każdego, kto nie lubi od rana do nocy słuchać paplaniny przebijającej się przez bulgot wywarów lub stukot młotka. Są gadatliwe, nadpobudliwe oraz nieco dziecinne. To jednak tylko jedna ze stron ich charakteru. Ta druga, związana z tajemnicą pochodzenia starożytnej rasy Skrzatów, ujawnia się dopiero gdy milknie gwar pracy, a tajemnicze spycha codzienność za daleki horyzont umysłu. Skrzaty bowiem to istoty pośrednie, zrodzone w zamierzchłych czasach wielkiej magii, znające zarówno ścieżki śmiertelników, jak również ponure drogi dawnych i straszliwych istot. Wtedy nagle stają się niezwykle poważne, a ich tajemna wiedza oraz koneksje czynią z nich małych, lecz niepokojąco wielkich mędrców. Pomocnych i lojalnych dla swych przyjaciół, niezwykle mściwych wobec wiarołomców i wrogów...

Predyspozycje: Skrzaty, mimo niepozornego wyglądu, to istoty starożytnego rodowodu. Znają wiele z tego, co określane jest jako stara wiedza i nie są im obce tajemnice ras, o których nie słyszały najstarsze cywilizacje. Dobrze się z tym jednak kryją, sprawiając wrażenie niegroźnych karzełków. Tymczasem są to potężne istoty, dla których nieobca jest magia oraz koneksje z istotami, których moc wykracza poza pojmowanie śmiertelników...

Archetypy: DualistaZabójcaCzarnoksiężnikKapłanMistykSzamanSokole OkoŁowca GłówTropiciel

Stosunek do innych ras: Skrzaty to jedna z ras dawnych dni i jako takie kultywują wiele zadr, których zarzewie dawno rozsypało się w proch zaległy na stronicach historii tego świata. Przy tym mają wrodzoną tendencję, jak reszta starych ras, do negatywnego oceniania tych młodszych. Ludzie, ich najbliżsi sąsiedzi, są hałaśliwi i mało pracowici. Stolemowie to ignoranci, a Ankharowie brutale.
Z jakiegoś powodu Skrzaty unikają towarzystwa Elfów. Zagadnięte mamroczą gniewnie tylko coś o "sprawach dawnych dni" i pośpiesznie kryją się w kącie. Podobnie rzecz ma się z Sylfami, choć tutaj są oni nie źli lecz zawstydzeni, gdyż mówi się, iż to Skrzaty miały wiele wspólnego z bluźnierczymi praktykami, którym poddano ogoniastą rasę.
Prawdziwie tolerowani są chyba tylko Krasnoludowie. Może brak im poczucia humoru, jednak posiadają fach w swoich ciężkich dłoniach i nigdy nie pogardzą przednio nawarzonym napitkiem.
I taka wizja stosunków międzyrasowych jest dla Skrzata do przyjęcia... o ile w okolicy nie pojawią się Bingerlingi. Oj, wtedy się dzieje.
Bo kiedy wąsaci pracusiowie zejdą się z małymi piekielnikami w jednym pomieszczeniu...latają krzesła a rzepki kolanowe większych ras służą za pociski w małych dłoniach. Te dwa ludy po prostu nie znoszą swojej obecności. Nie jest to może nienawiść, jednak jeżeli w grupie są Skrzaty i Bingerlingi... wystarczy iskra, a zaraz rozpocznie się ogromna, a może raczej miniaturowa, jatka.

Frakcje, występowanie: Najstarsze slavskie legendy wspominają o zamieszkujących zagony chłopskie oraz głębiny grodowych piwnic domowych duchach, czy raczej tajemniczych karzełkach o kapryśnej naturze. Łatwo się domyślić, że mowa tu o Skrzatach, trudniej jednak pojąć skąd wzięły się wśród ludzi. Niemniej jednak zawsze krążyły wśród nich, a przed nimi żyły na uboczu krasnoludzkich społeczności. Zawsze jednak w cieniu, niby gdzieś pod przykrywką większych, w rodzinie kryjąc między swoimi tajemnice skrzaciego życia.
Żyjąc w symbiozie z pierwotnymi ludami i starymi rasami kontynentu, niezauważalnie wręcz stały się częścią Wspólnoty Slavów. Być może to dla nich najlepsze rozwiązanie, by przetrwać. Inkwizycja Zakonu wiele dałaby za możliwość poznania wiedzy oraz magicznych sztuk, jakie opanowały skrzaty.
Z drugiej strony, może też chodzić o co innego. Niejasne relacje wiążą Skrzaty z Elfami i to w mało przyjaznych stosunkach. Czy to za sprawą Krasnoludów, czy może jeszcze innych rzeczy, każdy kto sprzyja elfom jest wrogiem Skrzatów.

Religia: Skrzaty nie należą do istot religijnych w ludzkim znaczeniu tego słowa. Raczej nie budują świątyń, a skoro tak, nie mają też kapłanów. W bogów jednak wierzą, i nawet mają spory ich panteon.
Nie jest jasne, w którą stronę zaszło przenikanie się religii, lecz Skrzaty czczą bogów zadziwiająco podobnych slavskim bóstwom, a część z nich nawet tylko te bóstwa. Największą estymą darzą Głęwita w jego aspekcie ponurego władcy wiedzy tajemnej.
Zarówno jego, jak i pozostałe bóstwa ludzi wyobrażają sobie jednak zgoła odmiennie. Są to dla nich istoty amorficzne, bliższe w swych kształtach ulotnym sennym marom niż potężnym władcom nieba. Dla przykładu Głęwit Skrzatów ma czworo rąk i trzy twarze, zaś Świtżbóg przybiera postać wiecznie zmiennokształtnego płomienia lub niby-węża.
Prócz nich jest też trójka bogów, których nie sposób przyrównać do członków innych panteonów. Są to: Nuż - bóg kot, bóg psotnik, który jest przeznaczeniem. Dziadul - zwany Dziadkiem Czasem, pan Nuża, władca czasu i zsyłajacy sny znawca wszystkich tajemic świata oraz Szaławiła - groźne żeńskie bóstwo związane z podziemiem, pani pustki, mściwa matka okropieństw.
Trójkę tę zwykło określać się mianem starych bóstw, gdyż wydają się być znane, choć pod innymi nazwami, również rasom, przy których same Skrzaty to młody lud.

Przykładowe imiona:

żeńskie: Renka, Isska
męskie: Kajtas, Wilek

Statystyki początkowe: 

Siła 4 Siła woli 5
Budowa 3 Krzepa 2
Inteligencja 5 Szybkość  5
Wszystkie prawa zastrzeżone. LineCladis
DivineEye Studio.
Czas generowania strony 0.052 s | Liczba zapytań SQL: 7 | Engine ver.: 1.94