Proste, drewniane lagi, pielgrzymie laski łatwo przeoczyć w tłumie i trudno rozpoznać w nich broń magiczną. Są jednak kostury legendarne, owiane dobrą lub złą sławą, których wygląd jak i otaczająca aura nie pozostawiają wątpliwości - oto broń, w którą magię zaklęto!
Zalety: Korzystanie z magii nie przynosi nigdy stuprocentowych skutków, chybione zaklęcia to częsty problem czarowników wszelkiego rodzaju, jednak akurat kostur, wydaje się najlepiej skupia wolę maga i to walka z nim właśnie jest najskuteczniejsza. Poza tym świetnie się nadaje do walki wręcz, dając szansę na ogłuszenie wroga zarówno w ataku jak i w obronie.
Wady: Właściwie nie ma żadnych! Chociaż nie jest raczej polecana dla postaci delikatnych. Kostur nie jest bronią dystansową, dlatego mag nią władający powinien być wytrenowany nie tylko na umyśle, ale i na ciele.
Wymagania: Tylko umysł potężny będzie potrafił zawładnąć magią zaklętą w kosturach. Należy bowiem pamiętać, że magia to nie zabawa i dla głupców kończy się jednako - rozpłynięciem w wieloświatach, zwanym przez laików śmiercią. Szczególnie wśród Stolemów używanie magii sieje wielkie spustoszenie i ciężko jest spotkać jakiegoś dzierżącego kostur w ręku.
Poziom broni | 1 | 3 | 5 | 7 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
Wymagana siła woli | 8 | 10 | 12 | 14 | 16 | 17 | 17 | 18 | 19 | 20 |