Mała, poręczna broń w odpowiednich rękach to zabójcze narzędzie. Ulubione oręże skrytobójców, złodziei, awanturniczek a także bingerlińskich gospodyń domowych.
Zalety: Walka sztyletem polega na szybkim odnalezieniu słabego punktu w obronie wroga i zadanie dokładnie w to miejsce krytycznego ciosu. Szansa na to jest w przypadku sztyletów ogromna. Szansa na wywołanie krwawienia jest wprost proporcjonalna do wielkości ostrza - czyli niewielka, ale skuteczna również w obronie.
Wady: Ma zdecydowanie najmniejsze obrażenia ze wszystkich broni do walki wręcz. Specyficzna technika walki sztyletem, zakładająca z jednej strony, by przeciwnika podejść z nienacka, z drugiej zmuszająca walczącego do znalezienia się w centrum bitwy, naraża go czasem na ciosy, zwłaszcza strzelców i magów.
Wymagania: Tak jak i w przypadku łuków, sztylet użyteczny jest tylko dla postaci szybkich i zwinnych. Powolne krasnoludy mają małe szanse by kiedykolwiek zostać wybitnymi sztyleciarzami. To samo tyczy się Stolemów, Ankharów i Stigm.
Poziom broni | 1 | 2 | 3 | 5 | 7 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
Wymagana szybkość | 8 | 9 | 10 | 12 | 14 | 16 | 17 | 17 | 18 | 19 | 20 |