Od starych pogiętych miedzianych hełmów i półnapierśników, bardziej nadających się do gotowania zupy przy ognisku lub do łatania dziur w dachu przez porządnie wyklepane kowalskim młotem blachy aż po najbardziej kunsztowne, błyszczące zbroje turniejowe. Szeroki wachlarz metalowych części, ogrom form i kształtów zachęca do założenia pancerza, który daje znakomitą ochronę przed wrażymi ciosami.
Zalety: Mnóstwo obrony, którą daje zbroja ciężka przekłada się w prosty sposób na przeżycie wojownika, który ją nosi.
Wady: Jak sama nazwa wskazuje metalowy pancerz jest ciężki, co spowalnia wojownika na polu walki. Targanie żelastwa na plecach sprawia, że kondycja ciężkozbrojnego jest mniejsza niż wojowników poubieranych w skórzane ciuszki. Szybkie i ciche poruszanie się w podzwaniającej na każdym kroku zbroi jest również niemożliwe, dlatego posiadacz ciężkiej zbroi jest łatwym celem walce. Z tajemniczych i znanych tylko adeptom magii przyczyn czarowanie w zbroi ciężkiej jest wyjątkowo trudne.
Wymagania: Żaden chuderlaczek daleko nie zajdzie w ciężkiej zbroi. Aby nosić pancerz godny największych wojowników, trzeba mieć krzepę!
Poziom zbroi | 1 | 2 | 3 | 5 | 7 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
Wymagana krzepa | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 7 | 7 | 8 | 8 | 8 | 9 |
Bonusy całego setu zbroi ciężkiej:
Poziom zbroi | 1 | 5 | 10 | 15 |
Obrona lokalna | 304 | 474 | 782 | 1263 |
Bonus do życia | 26 | 37 | 44 | 58 |
Bonus do kondycji | 13 | 18 | 23 | 30 |
Bonus do agro | 27 | 30 | 30 | 30 |
Minus do inicjatywy | -8 | -9 | -9 | -9 |
Minus do magii | -1 | -7 | -11 | -14 |