UMIEJĘTNOŚCI
Umiejętności dzielą się na trzy główne drogi: Strzelectwa, Magii i Walki. Każda z nich dzieli się jeszcze na 4 szkoły. Co więcej umiejętności różnych drzewek można ze sobą łączyć.
Wybierając umiejętności, sprawdź uważnie jakie są ich wymagania oraz od jakich cech zależą!
STRZELECTWO
Bronie dystansowe umożliwiają postaci rażenie wroga pociskami z daleka, dzięki czemu w grupie jest raczej chroniony przed atakiem. Strzelcy najchętniej wdziewają zbroję lekką, która dodaje inicjatywę oraz kondycję - potrzebną do aktywowania umiejętności. W drodze strzelectwa są 4 szkoły - specjalizującego się w pułapkach Tropiciela, nie rozstającego się ze swymi zwierzęcymi towarzyszami Mistrza Bestii, zadziwiającego swoimi strzeleckimi umiejętnościami Sokolego Oka oraz podstępnego Łowcy Głów.
broń: skill aktywny: skill pasywny: lub
Na początku najlepiej wybrać Podkręcony pocisk jako umiejętność aktywną i jedną z dostępnych umiejętności pasywnych - Uskoki lub Silne ramię. Jako broń wybierz oczywiście łuk.
MAGIA
W drodze magii są 4 szkoły: potężnego Mistyka, parającego się czarną magią Czarnoksiężnika, wzywającego magicznych sojuszników Szamana oraz Kapłana - maga skupiającego się na leczeniu. Magika poznasz po powłóczystych szatach, które mimo niewielkich właściwości obronnych, tworzą wokół ciała ochronną powłokę oraz zapewniają mu odpowiednią pulę punktów magii, potrzebnych do rzucania zaklęć.
broń: skill aktywny: skill pasywny: lub
Aby sprawdzić się w roli maga, na początku najlepiej wybierz Pocisk Chaosu jako umiejętność aktywną i jedną z dostępnych umiejętności pasywnych: Adept Magii lub Wampiryzm. Pasującą bronią jest tutaj kostur.
WALKA
Wojownik skupia się na fizycznej walce i obronie. Podążać może jedną z 4 ścieżek: szalejącego na polu bitwy Barbarzyńcy, walecznego Obrońcy stającego w obronie innych, wszechstronnego Dualisty oraz przebiegłego Zabójcy. Zależnie od stylu walki wybrać może zbroję lekką zapewniającą swobodę ruchu i dużo kondycji lub zbroję ciężką dającą dużo obrony.
+ skill aktywny: skill pasywny: lub
Najlepszą umiejętnością dla początkującego woja jest Szarża, do tego możesz wypróbować albo Skupienie w walce albo Szybkonogiego (UWAGA! Szybkonogi nie działa w zbroi cieżkiej). Do kompletu wyekwipuj miecz jednoręczny oraz ciężką tarczę.
Awanturniku! Pamiętaj jednak, że możesz stworzyć dowolną kombinację według swoich upodobań. Najważniejsze abyś czerpał satysfakcję ze swojej postaci!